Reviiristä ja Omariistasta löytyy tietoa ja ohjeita kuvien jälkeen.

Reviisirrä ja Oma riistassa näkyvissä metsästyskartat.

RMS:n metsästysalueiden sähköiset Oma riistan ja Reviirin kartat ladattavissa.

Seuran jäsenillä on kaksi tapaa katsella metsästyskarttoja 1. Reviirin karttoja b-bark sovelluksen kautta tai 2. Oma riistan kautta. Ainoastaan seuran jäsenillä oikeus saada karttaohjelmat käyttöönsä. Jäsenille ei tule ohjelmakustannuksia kartastojen käytöstä.

1. Reviirin karttojen pääset katselemaan, kun ensin lähetä sähköpostia osoitteeseen reviiri.rms@gmail.com , jossa kerrot nimesi ja käyttämäsi sähköpostisoitteen ja puhelinnumeron. Näitä tietoja käytetään lisättäessä jäsen reviiriin käyttäjäksi. Samalla annat luvan tallentaa nämä tietosi Reviiri-ohjelmaan. Seuraavaksi lataat ohjeen mukaan puhelimeen b-bark 6 ilmaisohjelman. Kolmanneksi seuraat ohjeita b-barkin karttojen latauksesta. B-BARKIN OHJEET TULEVAT LÄHIAIKOINA TÄHÄN LIITTEEKSI. Reviirin seuran pääkäyttäjä on Pasi Omenainen, jolle voit lähettää viestejä reviiri.rms@gmail.com tai p. 0505921858 .

2. Oma riistan -karttoja pääset katselemaan, mutta ensin sinulla pitää olla perustettuna Oma riista -tunnus ja ladattuna puhelimeesi Oma riistan maastosovellus versio 2.3.4. eli puhelimessasi näkyy ns. hirvi kuvake. Toiseksi lähetä Oma riistan seuran yhteyshenkilö Veijo Pessille pyyntö kutsua sinut Ruoveden Metsästysseuran Oma riistan jäseneksi sähköpostilla, WhatsAppilla  tai tekstiviestillä, veijo.pessi@gmail.com p. 0503090321 ja liitä pyyntöön ehdottomasti  metsästäjänumerosi (8 numeroa). Samalla hyväksyt, että tietosi tallennetaan Oma riistan Ruoveden Metsästysseuran jäseneksi.  Seuraa liitteenä olevaa ohjetta seuran jäsenkutsun hyväksymisestä Oma riistassa ja miten kartat ladataan.

Anna palautetta ohjeista ja kartastojen sisällöstä Veijolle ja Pasille. Reviirin kartat ovat vielä osittain kesken ja ne täydentyvät talven aikana. Samoin Oma riistan pienriistakarttaan tulee vielä päivityksiä.

Nämä kartastot ovat käteviä käyttää ja niiden lataaminen on helpompaa miltä äkkiseltään näyttää.

Tällä hetkellä Oma riistassa on näkyvissä hirvi-, peura-, karhu-, ilves- ja pienriistakartat.