Pilkkikilpailu 2022

Pilkkikilpailuiden lähtö klo 9

Pilkkikilpailut ja kokoukset Kalettomalla 20.3.2022

16 henkeä lähti kisailemaan kalansaaliista klo 9 aurinkoisessa säässä. Kilpailuiden jälkeen pidettiin pihalla talvikokous johon otti osaa 32 seuran jäsentä. Lopuksi pidettiin vielä hirviseurueen kokous. Välillä juotiin naisjaoston tarjoamat kahvit ja paistettiin nuotiomakkarat.

Pilkkikilpailun voitti ylivoimaisesti Mika Moskari 18 kalalla ja hän sai myös isoimman kalan palkinnon. Reino Palmroth oli toinen 10 kalalla ja kolmanneksi eniten kaloja nosti Pekka Aalto, 8 kalaa. Reino Palmroth sai myös kilpailun pienimmän kalan. Naisten sarjan voitti Pirjo Heinonen ja nuorten sarjan paras oli Saara Keskinen.

Seuran talvikokouksessa puheenjohtajana valittiin jatkamaan Veijo Pessi. Kokouksen merkittävin päätös oli uuden lahtivajan rakentamispäätös. Lahtivajaa varten hankitaan tontti ja sille rakennettavaan lahtivajaan huomioidaan hirvieläinten käsittelyssä vaadittavat hyvät ja toimivat tilat. Erkki Viikiä ja Pauli Tannerahoa muistettiin 85 vuoden merkkipäivistä.
Seura päätti myös liittyä perustettavaan seurojen hirvieläinten yhteislupaan.

Vuoden metsästäjäksi valittiin Pekka Aalto esimerkillisestä toiminnasta seuran hyväksi ja hänelle luovutettiin Vuoden metsästäjän kunnialaatta.

Hirviseurueen kokouksessa valittiin Vuoden kaatajaksi seurassa ensimmäistä vuotta ollut Jarmo Puputti. Marko Aaltosen Tiku valittiin vuoden hirvikoiraksi ja Jouni Hassinen vuoden hirvenmetsästäjäksi. Veijo Pessi jatkaa metsästyksenjohtajana.

Tuloksia pilkkikilpailusta

1.       Mika Moskari               18 + isoin