V. 2022

KUTSU lasten hirvijahtiin la 29.10.2022 alk. klo 9.00 seuran Kalettoman majalle!

Ruoveden Metsästysseura järjestää kirkonkylän alakoululaisille ja seuran jäsenten lapsille ja heidän kavereilleen perinteisen  lasten hirvijahdin. Lapset eivät osallistu itse jahtiin ja heille on mukavaa tekemistä metsästysmajalle. Liitteenä on kirkonkylän alakoululaisille lähetetty kutsu, josta näette tarkemman ohjelman ja järjestelyt.

Samana päivänä hirvijahtiin osallistuu Ruoveden lukion eläinlääketieteen painotuslinjan ja Tammerkosken lukion kuvataidelinjan opiskelijoita. Kuvataidelinjan opiskelijat kuvaavat samalla hirvijahtia elokuvaansa varten. Elokuva esitetään aikanaan Tampereen elokuvajuhlilla. Myös lapset pääsevät kuvauksiin ja näkemään miten kuvausta tehdään.

Ilmoittautumiset ke 26.10. mennessä Juhani Sillanpäälle juhani.sillanpaa@phpoint.fi tai 040-5419995. Myös vanhemmat voivat tulla mukaan. Ilmoita myös lasten kuvauslupa.

Tervetuloa!

Lastenjahti pidettiin jo 17.kerran Kalettomalla la 29.10.2022. Siihen osallistui myös Ruoveden lukion kaksi eläinlääkintäpainottaisella linjalla opiskelevaa. Heidän ohjaajana ja innoittajana oli eläinlääkäri Jenni Jarkko, joka suoritti viime elokuussa loistavasti myös metsästäjätutkinnon. Lapset opettelivat radiopuhelimen käyttämistä, kilpailivat renkaan heitossa, saivat syödä lettuja paistaa makkaroita. Lisäksi oli jahdin seuraamista radiopuhelimien kautta. Paikalla oli yli 20 osanottajaa metsästäjien lisäksi!
Renkaanheittokilpailun parhaita olivat Aili Häkli, Rebecca Talja ja Valtteri Talja.

Alla on kuvia tilaisuudesta.

Jahti jatkui sunnuntaina 30.10.2022. Maa oli kuitenkin autio ja tyhjä! Lukion oppilaat Anniina ja Mandi osallistuivat jahtiin heti aamusta alkaen. Välillä piti vähän tankata. Alla on muutamia kuvia päivän tapahtumista. Pieni lumisade aloitti jahtipäivän!