Riistakolmion kesälaskenta 2021 suoritetaan la 7.8. Kokoontuminen Kalettoman majalla, Parosperäntie 533, klo 9.00.

Laskijoita tarvitaan vähintään 9 henkeä, 12 hengellä kävelymatka puolittuu kahteen kilometriin.

Säänmukainen varustus, omat mehupullot ja hyttysmyrkyt mukaan.

Tervetuloa myös kaikki metsälintujen laskennasta kiinnostuneet, naapuriseurojen jäsenet ja tietenkin nuoriso mukaan. Tämän on mukavaa liikuntaa ja samalla voi havainnoida luontoa. Havainnointiryhmässä on mukana aina vähintään yksi seuran jäsen, joka toimii suunnistajana.

Ilmoittaudu veijo.pessi@gmail.com tai p/wa 0503090321.

Riistakolmiolaskennasta löydät lisätietoja https://www.riistakolmiot.fi/

Vuosi 2021

Riistakolmion jälkilaskenta suoritettiin la 6.3. haastavissa olosuhteissa viiden miehen voimin.

Juuri ennen laskentaa satoi n. 5 mm uutta lunta hangen päälle ja pieneläinten jälkien laskeminen oli vaikeata. Alla on Veijon osuudelta muutama kuva ja napsauttamalla kuvaa näet jäljet vähän paremmin. Tulokset tallennettiin riistakolmiot.fi sivustolle, josta voit katsella raportteja valitsemalla talvilaskenta 2021 (muista päivittää tiheyskartta aina eläimen lajin valinnan jälkeen).

Kiitos laskennasta Jouni H, Pekka A, Timo R, Eero L ja Vesalle kahvinkeitosta!