V. 2020

Majalla puutalkoot loppusuoralla!

Pekka A ja Timo R kävivät halkomassa polttopuut pinoon 23.3. ja seuraavana päivän pieni iskuryhmä kävi siivoamassa loput oksat pois ja kaatoi rannasta vielä muutaman lepän. Timo R tyhjensi vielä parkkipaikan katoksen kuivat puut alamajan liiteriin ja tilalle laitetiin porukalla uusia puita kuivamaan.

Halkomatta jäi vielä koivun tyvipöllit, muuten hommat on hoidettu. Kiitos talkoolaisille!

Puut halkaistu kuivumaan. Vasemalla pino ja oikealla Pekan Ford 3000

Puutalkoot majalla 19.3.2020

Pieni iskuryhmä kaatoi muutaman puun polttopuiksi majalta. Valmisteltiin alamajan polunpaikan kunnostusta ja avarrettiin näkymää järjelle.

Jos sinulla ei ole muuta tekemistä, niin ulkona olevan katoksen kuivat puut voisi kärrätä alamajan liiteriin ja valmiiksi pätkityt tuoreet puut pilkkoa ja kärrätä alamajan alle liiterin puoleiseen päätyyn. Lisäksi voi kerätä pois loput oksat ja haravoida pihasta loput oksantähteet. Puuceen taakse voi viedä oksia omalle tontille. Jäällä olevaan oksakasaan voi jättää sopivan määrän havuja kalojen kututuroksi. Varokaa heikkoja jäitä!

Pekka A ja Timo R käyvät vielä halkomassa koneella metrin mittaiset puut. Älkää siis koskeko näihin puihin ennen kuin ne on halkaistu. Nyt on ensin saatava tyhjäksi vanha pino kuivista puista alamajan liiteriin.

Puutalkoissa oli lämmöt päällä niin miehillä kuin sahoillakin!

Suojavallin renkaidentäyttötalkoot pidettiin 15.7. ampumaradalla.

Ulkopuolen rengaspinot uusittiin 8.7. ja tuettiin suojamuuriin Timo Ruokkeisen "patentilla." Aikaisemmin rengaspinot kaatuilivat ja muurin päät ammuttiin hajalle.

Rengaspinot täytettiin vielä hiekalla 15.7. Hiekkaämpärit liikkuivat rivakasti ja reilussa vartissa renkaat olivat täynnä hiekkaa.

Ampumaradan talkoot ovat tältä osin suoritettu.

Hiekkaämpäri kulkee ketjussa. Lähimpänä Taisto Kekki, seuraavina Heikki Korpela, Leevi Leinonen, Matti Pulakka, Heikki T. Virtanen ja Heikki Lindeman.
Ulommaista rengaspinoa täyttämässä Timo Ruokkeinen (oik.) ja Pekka Aalto

Ampumaradalle uusittiin talkoiden yhteydessä kulkusilta ja valmistettiin 4 kpl uusia hiekkasäkkejä.

Uusi kulkusilta.
Uudet hiekkasäkit

RMS jäsentiedote 5/2020 9.9.2020

Hyvää juhannusta kaikille!

Juhannuksen jälkeen alamajan lattia maalataan ja tupa on poissa käytössä muutamia päiviä. Majalle voi mennä viettämään juhannusta.

Juhannuksen "kansikuvamiehet" Lasse K ja Lasse V tarinoivat helteisenä päivänä majalla ennen kalalle monoa. Näillä kahdella tarkkasilmäisellä "mettäkala-miehellä" on kokemusta eränkäynnistä yhteensä 162 vuotta.

Huh hellettä! Kaksi leppoista Lassea ottaa rennosti helteessä 16.6.2020 majan terassilla, +28C.

Ampumaradan suojavalli maalattu